Menu

RYZE ČESKÁ ZÁLEŽITOST

Inspirace   |   27. 12. 2022   |   Autor: redakce

Tři výjimeční čeští výrobci na jednom místě? To je nový showroom v Holešovicích, který stojí za návštěvu, pokud si zařizujeme nové bydlení, chceme podpořit český design a pak se jím doma chlubit.

Většinou na tomto blogu píšeme o tom, jak a co si doma zařídit, či přestavět, tak aby váš interiér držel krok s dobou. Dnes se vydáme mimo stěny našich bytů a domů, do nového showroomu sdružujícího tři značky českého top designu. Vždy budeme zastánci jakékoli podpory českým tvůrcům a výrobcům a pokud jste také zastánci hesla Co je naše, to je hezké, pak se vám v Holešovicích bude hodně líbit.

V přízemí nové budovy studentské rezidence The Fizz v ulici Na Zátorách, v postupně se probouzející postprůmyslové oblasti pražských Holešovic, dříve známé jako Centrála, vznikl na ploše 500 m2 unikátní showspace – vzájemně propojený výstavní prostor, nabízející možnost seznámení se s aktuálními novinkami i bestsellery značek Todus, Master & Master a Dechem, kterým tato fúze vyhovuje esteticky i vzhledem k jejich výrobní a prodejní strategií. V minimalistickém a s ohledem na lokalitu také industriálně laděném prostoru se v duchu hesla „stronger together“ synergicky prolíná komfortní purismus venkovního nábytku značky (Todus)s elegantní, dobře promyšlenou jednoduchostí stolů, židlí i doplňků (Master & Master), ale  i éterickou atmosférou umělecky laděných kolekcí světel a bytových doplňků ze skla studia Dechem. Cílem bylo vytvoření přívětivého prostředí, místa plného dění, jehož návštěva se pro klienty stane v jistém smyslu i kulturním zážitkem.

Křesílka Cocon, design Lucie Koldová, Master & Master; v pozadí vázy Bandasky (a nejen ty) od studia Dechem. Foto: Lukáš Pelech.

„Jsme tři výrobci, kteří sdílejí nejen obchodní prostor, ale také jisté know-how i tvůrčí filozofii, a dost možná i přístup k životu. Přáli jsme si otevřít svůj nový vlajkový obchod v Praze, ale nechtěli jsme do toho jít sami – nejsme z Prahy, a zatím natolik neznáme zdejší scénu ani lidi a lidé příliš neznají nás, protože jsme se doposud spíš orientovali na export. Náš outdoorový nábytek a doplňky jsou navíc sezonní záležitostí a my jsme nechtěli mít v obchodě šest měsíců v roce mrtvo. Chtěli jsme showroom, ve kterém bude živo po celý rok, místo, kde se budeme moci v mezidobí věnovat například činnostem, jako jsou školení či spolupráce se studenty. Důležitý pro nás byl také fakt, že sice máme společnou, podobně zaměřenou klientelu, ale charakterem produktů si přitom s Dechem a Master & Master vzájemně nekonkurujeme. Naopak společně nabízíme komplexní řešení, což je atraktivní nejen pro samotné klienty– vše vyřeší na jednom místě, na jedno zaparkování,“ vysvětlují Pavel a Zuzana Kollárovistovi, vůdčí osobnosti značky Todus.

Outdoorová kolekce Baza, Todus. Foto: Lukáš Pelech

A Michaela Tomišková a Jakub Janďourek, zakladatelé studia Dechem, tato slova doplňují a svůj pohled: „Rozhodli jsme se náš prostor cíleně nepojmout jako obchod, ale jako tvůrčí prostor, jako ateliér, kde se také chystáme pořádat technologické workshopy. Od sklářské pece jsme sice museli upustit, ale naše řemeslo nám i tak nabízí řadu technik následného zpracování, které budou pro publikum atraktivní, ať už je to třeba ilustrace aplikovaná přímo na sklo, nebo jeho pískování. Dokonce i naše produkty budou částečně kompletovány přímo v showroomu. Rádi bychom dosáhli toho, aby tento prostor poodkrýval pozadí vzniku našich objektů – váz, stolků, zdrcadel aj. a byl zajímavý i s každou další návštěvou. Díky tomu, že jsme zde tři značky a všichni máme v tomto ohledu podobné ambice, má tato adresa potenciál stát se pulzujícím místem, kde se skutečně stále něco děje.“

Stůl a vázy Dechem. Foto: Tomáš Pelech

Pro firmu Todus zpracovalo design výstavní expozice belgické studio Segers a v případě značky Master & Master se o podobu výstavní instalace zasloužila architektka Lenka Míková. „S větším showroomem než býval ten, co jsme měli na ulici Milady Horákové, máme konečně možnost produkty představit tak, jak bychom si přáli, a s péčí, kterou si zaslouží. Novinky i starší produkty zde budou mít své místo a zákazníci konečně dostanou možnost vnímat naši kolekci v souvistech i s patřičným odstupem. Za těch pár let jsme se posunuli a tento posun bylo třeba promítnout i do odpovídajícího prezentačního prostoru,“ vyvětlují, proč se do projektu společného showroomu zapojili Ondřej Zita a Luděk Šteigl, zakladatelé značky Master & Master.

Věšák Spaghetti, židle Mistra a stůl a podnože Reverse, Master & Master. Foto: Tomáš Pelech

redakce

redakce, tady je moje.

Na život ani na bydlení neexistují šablony. Nemáme stejný vkus nebo názory. Jedna věc nás ale spojuje. V našich bytech a domech se nefandí stereotypům.